"že nám umožní hrát v rozlišení 4K, a to při cílových 60 snímcích za sekundu. Tomu by tak měl automaticky odpovídat i její hardware a Microsoft nezapomíná uvést, že pro hraní v takovéto kvalitě dnes potřebujeme v případě PC stroj za cca 1200 dolarů, přičemž Xbox One X bude výrazně levnější. " = dobrý vtip. Fakt jsem se zasmál :-D
Jako parametrově ta konzole nevypadá špatně ale 4K při 60FPS fakt nedá...ne při kvalitě obrazu her pro PC. Spíš tak pro FullHD.
Takovýhle marketingový kecy umí MS fakt hezky.
Odpovědět0 4
Hned jak to bude možně, pořídím XBOX ONE X s Forzou Motorsport 7. Ten titul ve 4k 60 fps na XBOX ONE X běží, má dokonce slušnou výkonovou rezervu. Schválně pak můžete zkusit postavit počítač, na kterém ta hra poběží stejně dobře. Těch cca 30000 je podle mě adekvátní částka.
Odpovědět0 0
Tady jde o to, že hry na tědlech konzolích nedosahují obrazové kvality těch na PC. Prostě vypadají hůře. Proto si myslím, že přirovnávat konzole k PC je de facto nemožné. Produkt stejného jména (hra) obě zařízení vytěžuje různým způsobem protože konzole vždy byly výkonově slabší než PC a vždy ta obrazová kvalita (která je nejnáročnější) byla nějak ořezaná...tedy bala zde jiná verze hry.
Já netvrdím, že ta konzole nebude špatná. Já jen tvrdím, že slova MS o těch 4K a 60FPS jsou přehnaná.
Vemte si PC hru za posledních pár let...já nevím, třeba Rise of the Tomb Raider, Far Cry Primal, The Witcher 3,... Jaká mašina (PC) je potřeba k tomu, aby tohle běhala ve 4K na 60fps řekněme na High nastavení grafiky.
Fakt si někdo myslí, že tenhle XBOX to taky rozběhá? Když je výkonově na úrovni řekněme:
R5 1400, 8GB RAM, RX 580 4GB?
Jooo, možná ano, když verze pro XBOX bude ořezaná jako...(doplňte si sami)...a 4K se bude přepočítávat max. z 2K.
EDIT: jako k slušné FullHD TV to bude parádní zařízení, na kterém se člověk dobře vyřádí.
Odpovědět0 0
Hrával jsem na PC, přešel jsem na XBOX. Hry na něm vypadají líp. Přitom ten počítač je "papírově" silnější (i5, 16GB RAM, Radeon HD7950). Asi nejvíc to je vidět u World of Tanks. Fakt lituju toho času, co jsem s tím strávil u PC, teda po tom co vyšla konzolová verze.
PC hra má v sobě spoustu kompromisů a obezliček, aby fungovala na téměř libovolné konfiguraci HW. Vývojáři hru nemůžou ladit pro každou verzi ovladačů a počet jader procesoru. Konzole má jednu jedinou konfiguraci a herní firmy tráví měsíce času laděním hry pro ten konkrétní HW.
Díky tomu to může fungovat líp.
Druhá věc je kompatibilita - když jsem koupil hru na Steamu, musel jsem často hledat návod, jak ji rozběhat na novém počítači. To se s konzolí stát nemůže.
A pak jsou tu bugy - konkrétně Assassin Creed Unity je na PC fakt k vzteku - těch bugů, co tam bylo. Na XB1 se to celkem dalo hrát.
Odpovědět0 0
Jako jo, tohle jsou výhody konzolí: jedna konfigurace, neřeší se problémy, jestli se hra spustí či ne atd.
Jestli hry na nich vypadají lépe než na PC je už na debatu a je to hodně o subjektivním názoru.
Je ale jasné, že Xbox o výkonu 6 TFLOPS nemůže utáhnout to co PC o výkonu 12TFLOPS. Co se musí ořezat, aby to na tom Xboxu běhalo stejně dobře? Hlavně grafika, ve které nebudou použity některé náročné výpočty/technologie. Jinak to prostě nejde.
Včera jsem četl, že ta sdílená 12GB paměť bude "rozdělena" na 3GB systém a 9GB hry. Takže kdybych tam rozběhal plnohodnotnou PC verzi hry Sniper Ghost Warrior 3, tak to bude už kousek přes hranici...využívá přes 5GB operační paměti a grafika v nastavení High 3,9GB VRAM. A to není tak náročná jako třeba Rise of the Tomb Raider.
Rozhodně bude zajímavé sledovat jak na tom Xboxu bude vše běhat a porovnání grafické kvality.
Škoda, že na tom PC verze her nepůjdu asi spustit, i když je to vlastně PCčko.
Věřím že na hry k FullHD (možná i 2K) TV/monitoru bude určitě lepší než PC. Hlavně za tu cenu. Ale prostě to 4K a 60fps jim prostě nežeru.
Odpovědět0 0
Jenže ono to PCčko není. Určitě ne v tom smyslu jako byl PCčko první Xbox v roce 2001. To APU v XBOX má část API DirectX12 zadrátovanou přímo v HW. Takže některé operace, které na PC driver udělá za stovky instrukcí, udělá XBOX za desítky instrukcí.
A tyhle instrukce jsou ty FLOPS (floating point operations per second). Takže vyladěný HW s 6TFLOPS může, pokud se mu SW přizpůsobí, porazit obecný HW s 12TFLOPS, kde ale tahle optimalizace není možná.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-project-scorpio-tech-revealed
Odpovědět0 0